fredag 1 juni 2012

Monkey, monkey, monkey.

Den senaste månaden har jag lagt upp säkert fyra par olika sockor på stickorna. Stickat en halv strumpa och sen surt repat upp. Har det inte varit mönstret så har det varit stickorna eller garnet det varit fel på. Till slut kom jag på att det var nog själva stickinspirationen som tröt. Räddningen är älskade, gamla Monkeys. Oräkneligt antal par har det blivit sedan jag stickade dem första gången. Så välkänt mönster att fingrarna liksom bara gör sitt. Jag behöver inte räkna, inte titta, bara sticka. Precis vad som behövs när allt annat känns lite jobbigt och trist.

I dag skrev jag för övrigt terminens sista tenta. Jag tror att jag klarade mig så därmed är terminen avslutad. Skönt! Nu kan jag krypa upp med en stickning i stället för kurslitteratur i soffan om kvällarna. Tre långa, härliga månaders sommarlov.

(Nåväl, jag jobbar ju fortfarande heltid, men ändå – fortfarande superhärligt att ha lediga kvällar och helger).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar