söndag 10 oktober 2010

Nemesis - färdiga!

Riktigt snabbstickade sockar, de där Nemesis. Hinner kanske med ett par enfärgade innan oktober är slut, haha. För såklart är det precis som jag sa när jag började, snyggare att sticka sådana här sockar i ett enfärgat garn. Ett trevligt mönster, även om jag inte lyckades lära mig det utantill. Det blir ju inte så många upprepningar när mönstret är så stort. Kul var det i alla fall!


Garn: Frost, färg 230. Inte så roligt garn. Stickigt och lite svårstickat. Ingen fantastisk kvalitet, vi får se hur länge e håller.
Stickor: Knit Pros 2,5 strumpstickor (surprise).
Garnåtgång: Knappt 1,5 nystan (50g/styck), jag hade lätt kunnat göra ytterligare en mönsteromgång på skaftet för att göra det lite längre.

Så, kommer jag att sticka denna socka igen? Ja, det är inte omöjligt att jag testar en enfärgad variant.

6 kommentarer:

  1. Fina, välstickade sockor!
    Du har rätt i det, enfärgat är bäst när man mönstrar men det är en sak att säga/skriva det...en snabbtitt i mitt garnlager och bland mina sockor visar...just det; självrandande garn för nästan hela slanten. Och de sockor jag håller på med nu med slingrande löv, lilaspräckliga...
    Jaja, det finns ett rött nystan, också... :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag har lovat mig själv att jag måste sticka ur sockgarnslagret lite, så även de garner jag inte är så förtjust i får gå åt nu. Måste bli bättre på att köpa enfärgade härvor, det är ju bara det att de mångfärgade ser så härliga ut... :-).

    SvaraRadera
  3. De ser fina och varma ut. Bra när det går lite fort att sticka. Kan tänka mig att mönstret framträder lite bättre i enfärgat garn.
    Maria

    SvaraRadera
  4. TYckte de passade dig. Dock inte min favvofärg! Nu är inte jag nån sock-person jag är för varm om tossorna. Men kom på att min bonus skulle nog bli glad för ett par i den färgen...kanske kan få köpa dem av dig, (perfekt julklapp:D)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Maria: Tack!

    Natalie: De är all yours. Jag gillar ju inte heller lila, men garnet behövde stickas upp. :-). Jag tar med dem på torsdag.

    SvaraRadera
  6. Thanks darling! Vi får höras på fm imorron.
    Kram

    SvaraRadera