fredag 5 augusti 2011

FO - Monkey Socks i Araucania Multy.



Mönster: Monkey Socks. Bästa Cookie A.
Stickor: KnitPros strumpisar, tror det är 2,75 mm.
Garn: Araucania Multy, färg 1424.

Det här kan vara mitt absoluta favoritmönster. Har stickat de här sockarna så många gånger nu att det sitter i fingrarna. Behöver inte läsa mönster, inte tänka, bara sticka. Varv efter varv. Just de här tänker jag behålla och inte ge bort. Jag har stickat dem under några grubbliga och tunga veckor. Efter att jag träffade finaste vännen och oväntat kom in på utbildningen jag sökt. Då det kändes som att någon vänt livet lite ut och in och jag inte riktigt hängde med. Jag har stickat in en hel del ångest i de här sockarna och sånt vill man ju helst inte ge bort. Haha. Sen tycker jag själv att de blev väldigt fina och hittills har jag inte behållit några av de Monkey Socks jag stickat så det är väl dags. Att jag också får ett par tänker jag.

8 kommentarer:

  1. Riktigt snygga! Jag köpte mönstret för ett par dagar sedan och ska nog försöka mig på att sticka ett par egna snart :)

    SvaraRadera
  2. Behåll dessa välstickade, superfina sockor och kom ihåg att låta ångesten du stickat in i dem stanna där! :-)Ut ur hjärtat, in i stickningen, det är så det ska vara!

    SvaraRadera
  3. Super snygga härliga färger. Ha en härlig helg

    SvaraRadera
  4. Super fina och jag gillar det du skriver om att sticka in en del av din ångest i dessa.
    //jonna d

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättesnygga!
    Jag gillar också Monkey. Det är ett kanonmönster som ser så vackert ut och ändå är det så enkelt att sticka.
    Garnet är också supersnyggt!

    SvaraRadera
  6. Jag har en ide' om att starta en pyssel stafett och eftersom du är så full av kreativitet, undrar jag om du kanske skulle ha lust att vara med?
    Se detta inlägg för mer info:
    http://sniffarskonhet.blogspot.com/2011/08/pyssel-stafett.html
    //jonna d

    SvaraRadera