onsdag 15 september 2010

Fa Fa Fa Socks - färdiga!

Nu är mina Fa Fa Fa Socks färdiga! Jag tycker de blev riktigt fina, det var ett roligt och enkelt mönster. Egentligen skulle de nog ha blivit snyggare om de fått bli enfärgade, men jag var så sugen på att få använda just det här garnet. Mönstret framträder inte så tydligt då garnet tar över en smula. Och sen räckte inte en härva, och den andra härvan jag hade var lite annorlunda i färgerna så man ser tyvärr ganska tydligt vart jag bytt färg. Tån gjorde jag inte efter mönstret, jag tyckte det såg obekvämt ut med ihoptagningarna mitt på tårna så jag gjorde en "vanlig" tåminskning istället.




Mönster: Fa Fa Fa Socks
Garn: Marilyn Pour Homme (från Chili Gredelin, 60% merino, 10% silke, 15% bambu, 15% nylon)
Stickor: Knit Pro 2,5 strumpstickor
Garnåtgång: Ca 110 g

Så, är detta sockor jag kommer att sticka fler gånger? Ja, det tror jag absolut. Jag är lite sugen på att sticka ett enfärgat par, men det ligger några andra projekt i mellan.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Fettsnygga!!! Passar dig som foten i sockan hahaha

    Kram vännen. Tänker på er!

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina sockar, härliga långa skaft!

    SvaraRadera