lördag 25 februari 2012

FO – Creepy Filler Bunny.

Mitt första projekt ur den fantastiska boken "Knits for nerds" är härmed avslutat. Jag fick ju lite panik där häromdagen när jag insåg att jag inte skulle hinna färdigt med något av min påbörjade projekt innan månadens slut och har man ett nyårslöfte så har man. Det verkar onödigt att bryta det såhär redan i februari.

Jag lade helt enkelt upp ett litet miniprojekt på stickorna och ägnade ett par timmar åt att sticka en "Creepy Filler Bunny". Kaninens nya husse är mycket nöjd med sin nya lilla kompis.



Mönster: Creepy Filler Bunny ur boken Knits for nerds.
Stickor: KnitPros strumpisar, 3,25 mm.
Garn: Väldigt lite Drops Fabel i färg nr 109.
Övrigt: Stoppvadd och två svarta knappar, olika stora.

Roligt och lättstickat mönster. Jag använde tunnare garn och mindre stickor än vad mönstret angav och fick således också en lite mindre kanin. Jag hade tjänat på att sticka med dubbelt garn för stoppvadden lyser igenom lite mer än önskvärt. Vad gäller själva mönstret så är det egentligen ganska enkelt att följa men det innehåller tyvärr några små slarvfel eller klumpiga formuleringar som gör att man nog måste ha stickat en del innan för att det inte ska bli tokigt. Jag har aldrig stickat en figur innan så det var en rolig erfarenhet. Kul med ett snabbt projekt också, jag tror inte att hela projektet tog mer än tre timmar allt som allt.

2 kommentarer: