lördag 4 februari 2012

En hel hög med stickat och så ett barndop på det.

Min lilla "stickhög" i soffan. Offes kropp är färdig men tyvärr har jag inget lämpligt garn hemma så jag har inte kunnat börja på ichord-kanten. Jag trodde väl aldrig att det kunde vara så roligt att sticka slätstickning fram och tillbaka i 240 varv.

I dag har vi varit på barndop då bästa vännernas lilla C skulle få sitt namn. Grodprinsen gjorde kyrkpremiär och agerade sportkommentator. Högt och ljudligt kommenterade han allt som hände. "Nu sjunger tant J". "Nu kommer prästen". "Amen säger dom". "Alla sjunger nu". "Nu badar C". "C vill inte bada". "Nu skrattar hon". "Oj, prästen skrattar också". "Blev fel nu!". Och så vidare i all oändlighet. Tant J:s pappa filmade hela ceremonin och jag hoppas att han har utrustning för att redigera ljudet eftersom vi satt precis bakom.

Grodan tyckte i alla fall att det här med barndop var rätt spännande och han var bara lite missnöjd med att han själv inte fick bada och att man var tvungen att släppa ifrån sig pengen man fick av pappan när det var dags att lämna kollekt. Mycket fint dop och väldigt trevlig tillställning efteråt men det tar lite på krafterna att hålla ordning på barnen när det är kalas så nu ska jag sticka några varv till och sen är det dags att sussa lite tror jag. Gäsp.

1 kommentar:

  1. Barndop är alltid en liten utmaning både för de små gästerna och för den som blir "badad".
    Vid ett dop undrade ett av de mindre barnen:
    "Spelar de nanananana?" (och nynnade på bröllopsmarchen)
    Ha en skön söndag!
    Kram Elle

    SvaraRadera