tisdag 13 september 2011

FO - Gratitude.



Mönster: Lisas superfina Gratitude (ravelrylänk).
Garn: ChiliGredelins Marilyn Pretty in Pink
Stickor: KnitPro rundsticka 3.00 mm, 60 cm kabel.

Jättefint och lättstickat mönster, en klar favorit. Det kommer nog att bli en och annan Gratitude stickad i höst. Jag stickade den stora modellen men tyckte ändå att den blev lite för liten för att ha över axlarna så nästa gång jag stickar den går jag upp lite i stickstorlek. Tack snälla Lisa för att du designat en så snygg sjal! Och visst klär Yoda i en rosa Gratitude? Att George Lucas inte tänkte på det.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker nog att du var snyggare i den än Yoda.....

    SvaraRadera
  2. Åh, jättefin! Och ja, Yoda är riktigt snygg i sjalen :)

    SvaraRadera
  3. Åhhhhhhh! Du är finare än Yoda, men sjalen gav honom ett lyft!
    Jag ÄLSKAR din version!

    SvaraRadera
  4. Tack raringar. Extra roligt förstås att du, Lisa, gillar den!

    SvaraRadera