tisdag 2 augusti 2011

FO - Pytteliten pippitröja

Pippitröja...
... med liten rosett framtill
Mönster: Eget hittepå, fast själva pippimönstret är ju klassiskt förstås.
Garn: M&K Eco babybomull (76 g naturvitt, 8 g blått och 7 g rött).
Stickor: 60 cm lång 3,0 mm rundsticka från KnitPro.

Jag skulle gissa att den är i storlek 56/62 ungefär men jag har inte provat den på någon bebis än så jag är inte helt säker. Bebisen som ska ha den föddes för 10 dagar sedan så jag tror att den nog kan passa om ett litet tag. Rolig och lättstickad liten tröja. Det kan nog tänkas att det blir fler, bara jag tar mig i kragen och skriver ner hur jag gjorde så att jag slipper uppfinna hjulet (eller tröjan) på nytt.

7 kommentarer:

  1. Åh, riktigt fin! Jag älskar allt med pippi-mönster ;)

    SvaraRadera
  2. Jättesöt, den måste du skriva ner hur du gjort

    SvaraRadera
  3. Åh, så söööööt!! =)

    SvaraRadera
  4. Jättefin, älskar pippemönster!

    SvaraRadera
  5. gud va fin!! ...du tar inte beställningar? Helge skulle vara väldigt fin i en såndär... fast han är ju en bjässe nära 74 i stl...

    SvaraRadera
  6. Tack allihop!

    Sophie: Klart jag kan sticka en pippitröja till Helge. Just nu håller jag på med en annan liten grej, men när den är klar stickar jag gärna en tröja till honom.

    SvaraRadera
  7. Hej! Skulle du inte kunna lägga upp mönstret på den lilla söta Pippitröjan? Jag skulle gärna vilja sticka den.

    SvaraRadera