torsdag 30 september 2010

Oktobersockan - Nemesis!


Nu har oktober månads mönster i Sockklubben kommit.Det är sockan Nemesis, från Knitty. Jag tycker att det verkar vara ett trevligt mönster så när mina Moooody Owl Mittens är klara kommer jag nog ge mig i kast med dessa. Jag är inte så förtjust i sockar med kort skaft dock så det kan tänkas att det får bli en julklapp. Kanske passar jag på att göra dem i ett lila sockgarn jag råkar ha hemma (eftersom jag inte heller är så förtjust i just lila). Jag kan säkert komma på någon i min närhet som skulle gilla ett par lila, kortskaftade sockar även om jag inte vill ha ett par själv. Och det är alltid roligt att sticka presenter!

3 kommentarer:

  1. Hej. Tack för det härliga garnet!
    Att sticka sockor man inte själv skulle bära kan vara ganska roligt det också, om man vet att de kommer att glädja någon annan. :-)

    SvaraRadera
  2. Det var ett härligt sockmönster! Tänk, så mycket kreativitet det finns runt omkring. Lycka till!
    Maria

    SvaraRadera
  3. aliel: Hoppas garnet kommer till använding!
    Maria: Ja visst var det fint!

    SvaraRadera