tisdag 13 augusti 2013

Fem Ella Funter balanserade...


Förra veckan var jag och Grodprinsen hemma hos min mor. Efter ett par dagar hade jag stickat färdigt bebisfilten som jag hade med mig och förstås drabbades jag snart av stickabstinens. Som tur var passade både det överblivna garnet och de stickor som jag hade med mig fint till en Ella Funt. Om jag hade befunnit mig i garnaffären eller hemma med garnlagret nära till hands hade jag valt att sticka den i helt andra färger, men nöden har som bekant ingen lag och en tager vad man haver. Det kanske får blir en till i större storlek i lite mer passande färger så småningom. Superfint mönster i alla fall och lagom mycket mönsterstickning för mig som inte är så bra på just det. Alldeles snart är den dessutom färdig. Det går undan att sticka bebisplagg vill jag lova, även när det är mönsterstickning inblandat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar