torsdag 4 juni 2015

FO – Royally striped.





Åh jösses. Varför gav mig i kast med det här projektet tro? Jag blev väl lurad av Stephen Wests fantasifulla bilder förstås. Mina bilder är inte fullt så konstnärliga även om jag gjorde ett gott försök att parodiera lite på konstnärligheten med den sista Quasimodo-bilden. :-)

Mönstret heter alltså Royally striped och stickas i olika sektioner. Det är en slags kaftanliknande kofta som går att ha upp-och-ner om man vill.

Min koft är stickad i Leinen Los (det vita och svarta) och Malabrigo sock (det grönaktiga). Jag stickade på 4,50 m.m. stickor.

Den här lilla knasbollen kommer att få flytta vidare då den inte faller särskilt snyggt på mig. Jag tycket dessutom att den blev för kort för min 182 cm långa kropp så den ska i stället få bo hos min betydligt kortare kollega. Om hon gillar den vill säga, den är ju minst sagt lite speciell.

3 kommentarer:

  1. Vilken cool kofta och vilket jobb du lagt ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! Den passar sin nya bärare perfekt så slutet gott, allting gott. :-)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera