torsdag 25 november 2010

Det som blev kvar...

Den här lilla bollen är vad som blev kvar när mina Monkey Socks nyss blev färdiga. Jag undrar om den hade räckt till ytterligare en mönsterrapport per socka? Jag fegade ut lite och gjorde bara fem mönsterrapporter (istället för som beskrivningen angav, sex) på skaften. Det var nog rätt smart, det är verkligen på håret om det skulle ha räckt. Kanske ska jag lägga upp maskor och testa att göra två mönsterrapporter av garnet som är kvar, bara för skojs skull? Eller så hugger jag in på något annat. Har ett par julklappar, en beställning och så min kofta som pockar på uppmärksamhet. Jag ska blocka lite och fästa ett par trådar men sen så lägger jag förstås ut bilder på de färdiga apsockarna!

2 kommentarer:

  1. Kanske bäst att låta vara, du är ju nöjd med de som de blev, förstör inte den känslan utan använd det som blev över till annat som säkert dyker upp där lite annat garn kommer till nytta.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lite svårt att gissa om garnet skulle ha räckt till ytterligare en bit. Jag har ibland varit optimistisk - men fått riva upp. Det verkar ju som om du är nöjd med sockorna och det tycker jag att du ska vara. Ha det gott med dina andra projekt.

    SvaraRadera