söndag 5 juni 2011

Bästa helgen och roliga sommarsockar.

Jag har haft världens kanske finaste helg. I en stuga i Hälsingland tillsammans med sambon, grodprinsen och käraste vännerna T & E. Tyvärr kan jag inte visa några bilder från helgens bravader eftersom jag vid ett tillfälle kom nära en vattentoalett. Jag passade naturligtvis på att tappa kameran i toaletten. Typisk Garnfrökengrej att göra.

Jag hann nästan sticka ett helt par sockar. Jag tänkte försöka komma ikapp i Sockklubben 2011 och börjar med Ewasockarna. I ett av mina fabelfynd. Tycker att garnet och mönstret passade riktigt fint ihop. Perfekta sockar att sticka när man vill prata och sippa lite vin samtidigt. Inga konstigheter liksom.

I övrigt har vi druckit kaffe på farstutrappan, grillat, ätit sconesfrukost, plockat kottar (mest Grodan), spelat krocket, klappat häst, suttit i traktor (mest Grodan), druckit lite vin, gått på dass, skalat potäter, klippt gräsmatta, stickat sockar (mest jag), virkat mormorsrutor (mest T), sovit gott, mätt hus, doppat tårna i sjön, gissat gåtor, spelat Tjuv och Polis och haft det precis hur fint som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar