fredag 6 januari 2012

En liten lista över 2011.

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde ett antagningsprov och kom in på Språkkonsultprogrammet. Gjorde min första riktiga termin på universitetet (och klarade alla kurser, yay). Jag fick jobb som redaktör för Miljöpartiet de grönas medlemstidning Grönt. Jag lämnade Grodprinsen på förskolan för första gången.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Grodans gudfar och fadder blev föräldrar till finaste lilla C. Till henne stickade jag en pytteliten pippitröja.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Vi åkte till Riga över påsk och hittade en tokmysig garnaffär. Under sommarsemestern for vi till Tallinn.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite mer sticktid och inspiration vore inte helt fel. Det gör heller ingenting om vi håller oss lite friskare.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Inget särskilt, jag är hemskt dålig på att lägga datum på minnet. Har t.ex. ingen aning om när jag och sambon träffades, trots att jag minns själva tillfället väldigt tydligt. Hittills har jag aldrig glömt barnens födelsedagar och det är ju lite utav en seger får jag säga.

Vad var din största framgång 2011?
Att jag kom på vad jag ville utbilda mig till. Att jag kom in på universitetet och att jag har klarat det så bra. Och förstås att jag fick mitt fina redaktörsjobb.

Största misstaget?
Att plugga heltid och att bolla två olika heltidstjänster samtidigt. Det var inte det klokaste jag företagit mig.

Bästa köpet?
Jag lägger oftast inte så mycket vikt vid sånt, men båda resorna vi gjorde förra året var mycket fina. Jag bjöd mamma till Yasuragi när hon fyllde 65 år. Det var också väldigt fint.

Vad spenderade du mest pengar på?
Vårt boende. Vår hyreslägenhet är inte jättebillig.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, det har faktiskt varit ett väldigt glatt år. Alla roliga stunder med Grodprinsen och resten av familjen. Resorna, skolan, jobbet.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Välj valfri barnvisa. När Grodan sjunger "Hej tonntegybbar slå i glasen" med schwung kanske.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mest gladare. Men ledsen ibland förstås.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Gjort roliga saker med min sambo.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tjafsat om onödiga saker. Jag önskar också att jag hade jobbat lite mindre.

Blev du kär i år?
Inte blev, men är.

Favoritprogram på TV?
"Så mycket bättre" tycker jag om.

Bästa boken du läste i år?
Jag har läst två David Nichols böcker som båda var väldigt läsvärda och underhållande.

Största musikaliska upptäckten?
Hmm, jag är fortfarande hopplöst dålig på att lyssna på musik. Men Tom Waits nya var förstås lysande, som väntat.

Något du önskade dig och fick?
Mitt nya jobb. Och min plats på Språkkonsultprogrammet. Börjar bli tjatigt nu va?

Något du önskade dig och inte fick?
Nja. Det vill jag väl inte påstå.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Det var en riktigt pottig dag faktiskt. Men det gjorde inget, jag och sambon bestämde att jag fick fira extra födelsedag dagen efter i stället. :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om vi hade fått slippa några av magsjukorna och influensorna. Och om det inte hade strulat så mycket på jobbet. Jag var lite för nära att springa in i den där välbekanta väggen mot slutet av året, den känslan hade jag gärna undvikit.

Vad fick dig att må bra?
Barnen. Att jag har vågat utmana mig själv (och fixat det!).

Vilken kändis var du mest sugen på?
Hehe, vampyr-Eric i "True blood" är lite rar att titta på. Men "sugen" vet jag inte.

Vem saknade du?
Jag gjorde ju slag i saken och träffade finaste vännen Martin. Och älskade Madde som bor i Australien träffade jag också i somras. Generellt har jag haft lite för lite tid att träffa mina vänner, det har jag saknat.

De bästa nya människorna du träffade?
Det finns några riktiga guldkorn i min klass på universitetet. :-)

Mest stolt över?
Nu blir det tjatigt igen. Jobbet och Språkkonsultprogrammet. Och barnen förstås!

Högsta önskan just nu?
Att vi får vara friska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar