söndag 1 januari 2012

Hallonbröst och nyårslöften.

Här är en bild på hallonbrösten, som utlovats. En ljuvligt god hallonmousse på mazarinbotten och så champagnegelé till. Vi fuskade lite i går och köpte både färdig förrätt och efterrätt på Hammarströms fisk, vår lokala fiskhandlare.

Jag brukar aldrig avge några nyårslöften men nu har jag faktiskt ett par stycken på lager.

Efter branden har vi fått alla våra kläder kemtvättade och levererade hem, prydligt ihopvikta eller galgade. Det var nästan så att jag skämdes när jag packade upp säck efter säck med alla kläder. Hjälp, så mycket (snygga) kläder jag har! Så nyårslöfte nummer ett blir att inte köpa några kläder under 2012. Undantaget basplagg som underkläder, strumpor och leggins om det verkligen behövs. Det är ju sådant som faktiskt kan bli slitet och gå sönder.

Den sista december 2012 ska jag kunna visa upp tolv färdiga stickningar eller virkningar här på bloggen. Det blir lite som en personlig utmaning, något att peppa mig själv med om stickinspirationen tryter. Många av er stickar ju typ tolv plagg i månaden (hur hinner ni? :-)) så tolv plagg på ett helt år kanske inte känns så mastigt men jag tänker att det är ett ganska så rimligt mål för mig och mitt kaotiska liv. Så nyårslöfte nummer två är alltså en färdigställd stickning per månad under hela 2012.

Avger du några nyårslöften?

2 kommentarer:

  1. Oh, himmel! Jag kommer inte kunna gå i dina fotspår med dom löftena! Men jag funderade, bara funderade, på att inte köpa något garn 2012. Det borde inte vara något problem, för här finns för mer än ett år. Men frågan är hur stark karaktären är? Eller ja, det är egentligen ingen fråga - karaktären min är av det dåliga slaget....
    Gott nytt och heja dig i dina löften.

    SvaraRadera
  2. Vilket bra löfte. 12 stickningar under ett år borde man ju kunna få ihop. Jag ska nog pröva samma =)

    SvaraRadera