måndag 11 augusti 2014

FO – Kalajoki.



De här sockorna har legat färdiga ganska så länge, som mycket annat här hemma. Det är andra paret ut för min del i Dödergöks sockutmaning. Mönstret heter Kalajoki och finns som gratismönster på Ravelry.

Det är ett bra mönster, särskilt om du har stickat några par sockor innan, för det är ganska lätt att anpassa efter storlek, garn och stickor. Jag stickade mina i Fabel. Tyvärr memorerade jag diagrammet fel så mönstret stämmer inte riktigt med originalsockorna men eftersom jag stickade alla rapporter likadant så är det inget som syns.

De blev lite, lite stora precis runt vristen men annars är jag riktigt nöjd. De stickades på KnitPro strumpstickor, tyvärr minns jag inte vilken storlek men troligtvis 2,75 eller 3,00 m.m. Jag stickar alldeles för lite gråa sockor – himla fint tycker jag till hösten!

2 kommentarer:

  1. Så fine de var i grått!
    Har de i strikkekøen, må bare finne tid til å strikke meg et par ;)

    SvaraRadera