söndag 11 januari 2015

På stickfronten intet nytt.

Nä. Jag monogamstickar på min KAL-kofta. Jag har kommit så långt att jag är klar med kroppen. Jag hade också plockat upp för knäppkanten och stickat ett par varv men såg att jag måste ha lyft första maskan på de räta varven fel för på ena framstycket såg det heltokigt ut. Jag fick repa upp. Sen var jag så tjurig över mitt fåniga misstag att jag plockade upp för ena ärmen i stället.


En stickskada har jag dragit på mig också. Jag stickar ju väldigt hårt och Donegal Tweed är ett ganska så strävt garn. Det har funnits dagar då skavsåret på pekfingret varit så djupt att jag varit tvungen att sticka med plåster. Jag är ganska envis, och har ju tänkt att bli klar i tid.

2 kommentarer:

  1. Aj aj.. Jag brukar också få stickskador. Min räddning är kirurgisk papperstejp som heter Micropore. Den rekommenderar jag varmt. Lycka till med din kofta! Kram!

    SvaraRadera
  2. jag stickade räta varv längs med framkanten för mina knappkanter - blev rätt så bra och kunder göra på samma sätt på båda sidorna.

    SvaraRadera