söndag 17 februari 2013

Aaa-tjo.


Trött och förkyld fröken. Inte har hon bloggat och knappt har hon stickat. Men min Solution är färdigstickad och väntar bara på lite blockning innan hen kan få säga hej på bloggen. Och så stickar jag ett par slätstickade sockor i Drops delight till en kollega. Jag brukar, som jag säker nämnt tidigare, avsky att sticka i det garnet men just de här nystanen är ganska beskedliga. De är inte så ojämnt spunna och de delar sig bara ibland. Ibland är det rätt skönt att ägna sig åt stickningar där det inte händer så mycket, som en slätstickad socka till exempel. Det är liksom bara att sticka på.

Och så en sådan där sak som jag inte förstår: hur kunde Amanda Fondell inte gå vidare i Mellon i går? Skandal. Måste man rösta själv för att det inte ska bli så här tokigt i fortsättningen? Bara massa gubbar och grabbar som går vidare. Trist.

Nej, jag är ingen Mellotjej. Egentligen. Lyssnar nästan bara på kvinnliga singer and songwriters, Tom Waits och jazz. Men jag och min pappa tittade alltid på Mellon när jag var liten och det har inte blivit av att jag slutat upp med de dumheterna, så jag fortsätter. Inte särskilt slavsikt och jag röstar inte men ändå, fortsätter att titta gör jag.

Kreativa förslag på hur en egentligen stavar till aaa-tjo mottages för övrigt tacksamt.

1 kommentar:

  1. Jag håller med om Amanda Fondell! Hennes röst ger mig lite gåshud.

    SvaraRadera