lördag 9 februari 2013

FO – Tvåändsstickade muddar.



Min första tvåändsstickning är färdig, ett par muddar. De blev lite ruffiga och ojämna men för att vara första gången är jag ändå nöjd. De är stickade på KnitPro strumpisar 3,00 m.m. i ett z-tvinnat garn som vi fick på kursen jag gick för två veckor sedan. Det gick åt 20 gram naturvitt och en dryg meter av det gråa.

Mönstret fick vi också på kursen, men det var egentligen tänkt att bli en liten minivante. Efter den mönsterstickade romben är det meningen att det ska minskas av men jag valde att i stället lägga till några varv rätstickning och två kedjevarv innan jag maskade av, för att få en mudd. Jag tyckte att det var roligare att sticka något som jag sedan kan använda och användbara är de ju – mina första tvåändsstickade muddar.

Nu är jag lite sugen på att ge mig på ett lite större tvåändsstickat projekt. Hedvigs påbörjade Ölandsvantar inspirerade mig så kanske vågar jag ge mig i kast mer ett par sådana.

1 kommentar:

  1. Fina! Jag blir lite peppad av att se tvåändsstickning både hos dig och hos Hedvig. Jag kanske borde göra ännu ett försök att lära mig!

    SvaraRadera