tisdag 8 januari 2013

FO – Rockefeller nummer två.




Nu när min rara kollega har fått sin Rockefeller måste jag ju få visa upp den för er också. Det är som sagt min andra Rockefeller, den första hittar du här. Det är fantastiska Stephen West som har designat mönstret som släpptes som en mysteriestickning i somras.

Jag gjorde av med cirka 105 gram Malabrigo Sock i färgen Rayon Vert (färg B) och cirka 130 gram Kidazzle Minegold från Fleece Artist (färg A). Sjalen är stickad på Knit Pro rundsticka, 3,75 millimeter och 80 centimeter kabel. Jag är mycket nöjd och jag tror att mottagaren också blev nöjd och glad. Det är så väldigt härligt med stora sjalar och så är jag lite extra svag för just randigt.

Och om jag ser en smula skum ut på bilderna kan jag meddela att det beror på att det var kallt. Hemskt kallt. Jag längtar till våren och ljuset så att jag kan få till lite dugliga bilder till bloggen utan att frysa rumpan av mig.

3 kommentarer: