lördag 15 september 2012

FO – Rockefeller.

Jag har ju använt min Rockefeller (varje dag) i ett par veckor nu men det är väl dags att den får en värdig FO-presentation här på bloggen också. Som jag tidigare nämnt, bland annat här, tycker jag att det var en riktigt trevlig stickupplevelse. Tur är väl det. för jag har redan fått beställning från en kollega på jobbet. 

                         

Det var svårt att få till en vettig bild på hela sjalen och särskilt en där det framgår hur stor den är. Om jag håller upp armen så långt jag kan och håller den i ena spetsen släpar den i golvet. Och då mäter jag ändå 182 cm i bara strumplästen. Mätt i nederkant (den längsta kanten) mäter den cirka 390 centimeter. 

Det gick åt 121 gram av Fleece Artists Kidazzle i färgen Minegold, exakt 100 gram av Malabrigo Sock i färgen Eggplant och 11 gram mörkt grönt Silla. De två förstnämnda garnerna är inköpta på Garnkorgen medan Sillagarnet var en rest från min Fellowshipsjal.


Jag har förresten äntligen införskaffat en sådan där piffig mätsticka och kan därför avslöja att min Rockefeller är stickad på 4,00 m.m.-stickor.

Det finns inte mycket mer att säga än så. Dags att lägga upp till nästa Rockefeller.

4 kommentarer:

  1. Åh den är så snygg! Står även på min att-göra-lista... :)

    SvaraRadera
  2. Åh, den är helt galet snygg! Jag älskar färgkombinationen. Och du passar perfekt i den.

    SvaraRadera
  3. Ååå den har jag längder suktat efter, kanske dags att prioritera upp den på "att göra listan"

    SvaraRadera