onsdag 5 november 2014

Fem saker jag tänkt på i dag.

Det har ju inte gått så fasligt många timmar av den här dagen än men tänkt har jag hunnit gjort. På fem saker. De här:

1. Hur tusan jag ska kunna genomföra två telefonintervjuer under dagen när jag är hemma med mycket förkyld, mycket ledsen och mycket mammig litet lillskrot.

2. Varför jag drömmer så sjukt knasiga drömmar. I natt drömde jag dels att det låg en (hel) smörgås inklämd i boken jag lånade på universitetsbiblioteket, dels att en av mina chefer satt och grinade på mitt kontor en hel dag med resultatet att jag inte fick något gjort.

3. Att jag är så innerligt tacksam över mina fantastiska små ungar. Och att det så förskräckligt orättvist när barn dör (jag måste sluta läsa tidningar, är så himla känslig). Jag har sagt det förut, det borde vara åldersgräns på att dö.

4. Undrar om jag kommer att hinna sticka några julklappar och i så fall vad och till vem/vilka.

5. Att en städare skulle sitta fint. Gärna en som går i gång på att sortera tvätt. Jag gör det då rakt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar