lördag 25 juli 2015

FO – Marin.




Jag har stickat den fiffiga lilla sjalen Marin. Det är en rätstickad, vändbar historia som stickas från den ena änden till den andra och får sin form av ökningar, minskningar och förkortade varv. Jag tycker att den är jättefin! Jag stickade min i Madeline Tosh Merino Light i färgen Dr Zhivagos sky. Garnet är ganska mycket mer melerat än vad jag hade hoppats på, men jag tycker att den blev fin ändå. Hade jag däremot stickat en tröja så hade jag valt ett mindre melerat garn. Jag stickade min sjal på 4,50:or och den mäter nästan precis samma färdiga mått som mönstret anger. Dock hade den gärna fått vara lite, lite längre för att ligga riktigt bra om halsen. Om jag stickar den igen kommer jag nog att räkna om lite och lägga till några rapporter för att få den aningens längre.

Jag kan verkligen rekommendera mönstret. Jag blev så förtjust att jag genast la upp en nya Ysolda-stickning. En tröja blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar