söndag 5 december 2010

Hjärta sockgarn.

Jag fick frågan i en kommentar till ett blogginlägg nedan om vilka sockgarner jag gillar. Och eftersom jag inte gillar mina favoritsockgarner utan fullkomligt ÄLSKAR dem så kan jag ju inte låta bli att förära dem med ett alldeles eget blogginlägg.

ChiliGredelins sockarn Marilyn är ett fantastiskt mjukt och lättstickat garn. Merino, silke, bambu och nylon och så fantastiskt fina färgställningar. Handfärgat såklart. Jag har bland annat stickat FaFaFa Socks i Marilyn Pour Homme.

Marilyn Pour Homme

En annan favorit är Colinette Jitterbugg i 100% merinoull. Det är också ett handfärgat garn som bland annat går att köpa här. Superduper mjukt det också. Favoritfärgen är Cherry men det finns hur många jättefina färger som helst.

Colinette Jitterbug Cherry


En lite billigare variant på ett handfärgat garn är det jag visade nedan. Araucania Ranco Multy i 75% ull och 25% nylon. Det är ett lite strävare garn där färgerna är lite softare än i de två ovanstående garnerna. Ett väldigt fint garn! Det kan du också köpa här.

Araucania Ranco Multy

1 kommentar:

  1. Härligt! :D
    Har du någon koll på hur strumpgarn i merino tål slitage från skor? Vore trist om man gjorde sönder sina fina strumpor det första man gör. :P

    SvaraRadera