lördag 18 december 2010

12 - I min väska.

Jag ska bespara er en bild på eländet. Och så skäms jag lite, för herreminje vilken oreda. Men ärlighet varar längst, så här kommer den nakna sanningen.

Det här är vad jag hittade när jag vände upp och ner på min ljusbruna skinnväska från Esprit som jag har "lånat" av min mamma:
  • Plånbok
  • Nycklar hem
  • Nycklar till jobbet
  • Passerkort till riksdagen
  • Bankdosa
  • Tre små tuber med handkräm
  • Munsårsalva
  • En ask läkerol
  • En tom läkerolask
  • Fem ihopknögglade kvitton
  • Sex pennor (alla bläck)
  • Kalender
  • Papper från en halstablett
  • En napp
  • Ett squeezymellis
  • En femtiolapp
  • En blöja
  • En använd servett
  • Ett paket näsdukar
  • En halv ask tamponger
  • En karta novalucol
  • Några alvedon
  • Två tior, fyra femmor, tre enkronor och en värdelös femtioöring
  • En clementin som sett sina bästa dagar
  • Odefinierbara smulor och lite annat skräp
Nu ska jag ägna en liten stund åt att städa upp i väskan tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar