måndag 20 december 2010

16 - Min första kyss.

Jag var fjorton år. Han hette Martin (inte samma Martin som inlägget om bästisarna). Han var tvillingbror till min dåvarande bästa kompis Erik. Det var alla hjärtans dag och mina föräldrar var borta så vi hade en liten fest hemma hos mig, gänget som brukade hänga. Martin var punkare. Jag tyckte det var jättehäftigt. Det fanns inte så många punkare i lilla Kjula. Dessutom bodde han med sin mamma inne i stan, så han hängde inte med oss så ofta. Alla tjejer var lite kära i honom i omgångar, eftersom han var lite spännande sådär. Vi stängde in oss i mitt rosa flickrum och fånade oss jättelänge innan jag äntligen fick min första kyss. Han smakade snus. Och öl. Och trots det tyckte jag att det var alldeles fantastiskt. Lite konstigt, men ändå alldeles fantastiskt.

Nu för tiden är han gift och har barn tillsammans med lillasystern till en av de politiker jag jobbar med. Det är en liten värld. :)

1 kommentar:

  1. Oh, nu fick jag minsan tänka på min första...jag minns allt, till och med vad jag hade på mig! :-)

    SvaraRadera