måndag 31 december 2012

Årets stickningar – bildkavalkad.

Jag hade två nyårslöften för 2012. Det ena var att jag inte skulle köpa några kläder. Det höll jag till april och sedan gick det käpprätt åt fanders. Men det innebar i alla fall tre köpfria månader och det var ju inte fy skam det heller. Mitt andra nyårslöfte var att färdigställa en stickning i månaden under året. Det är lite en definitionsfråga om jag höll det eller ej. Jag hade några månader (juni, oktober och november) då det inte blev några färdiga stickningar alls men å andra sidan blev det tretton färdiga stickningar totalt. Och så är jag ju nästan, nästan färdig med min Lady Bulle-tunika och kollegans Rockefeller vilket är de två stickningar som har upptagit det mesta av min sticktid under slutet av året.

Garnfrökens FO:s 2012
Traveling Woman, januari.

Achilles Heal, januari.

Creepy Filler Bunny, februari

January Cable Socks, mars.

Tråksockar (till mamma), april.

Opsa, maj.

Monkey Socks (till syster), juli.

Haruni (till vännen J), augusti.

Fellowship, augusti.

Pomatomus, september.

Rockefeller, september.

Restgarnssockar, september.

Knotty Gloves, december (fast egentligen oktober tror jag).

Och gott nytt år till alla fina stickerskor och en och annan vän och kusin som tittar in här och säger hej då och då!

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket snyggt du har hunnit med i år! Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har stickat! Hoppas det nya året blir lika "stickigt" för dig :)

    SvaraRadera