fredag 30 december 2011

Ett stycke Travelling woman påbörjat.

Tack snälla, fina, rara för kommentarerna under mitt inlägg om branden. Tänk att ni fortfarande hittar hit, efter att jag haft bloggtorka så länge. Sticklusten väcktes till liv efter att ha slumrat i flera månader och jag släpade med min mamma till garnaffären. Lyxade till det med underbart mjukt garn från Manos del Uruguay. Färgen heter 7325 och återges fint i bilden ovan tack vare kameran i min nya mobil (yay!). Jag stickar på en Travelling woman, modell större, att lägga över axlarna när det är lite kyligt på kvällarna. Jag brukar inte vara så förtjust i melerade garner men det här garnet är så fantastiskt. Både att titta på, känna på och sticka i.

6 kommentarer:

  1. Du är värd lyxgarn efter allt som hänt! Det ska bli roligt att se det färdiga resultatet :)

    SvaraRadera
  2. Ett roligt mönster är det också! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har för avsikt att sälja av delar av mitt lopi-garnförråd till modesta priser, däribland jättefint sjalgarn (främst i beiga och bruna färger samt ljusblå) som jag insett att jag aldrig kommer använda eftersom jag inte stickar sjalar, några buntar kamgarn (mjukare än det andra lopigarnet) i mer färgglada färger, lite létt-lopi som är bra till sockar eller tunnare tröjor (mest beiga, bruna och gröna färger), samt en del ospunnet garn i blandade färger, om du är intresserad? :)

    SvaraRadera
  4. Linnea: Det låter jätteintressant! Måste bara kolla av med saneringsfirman om de verkligen inte kan rädda något ur min garnskatt först. Spinna kan jag tyvärr inte (måste lära mig någon gång) men sockgarn och sjalgarn är alltid av intresse.

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som om du kommit en bit... :-)
    Det där garnet är underbart, vet inte hur de bär sig åt!

    SvaraRadera
  6. Anneli: Man spinner inte det ospunna garnet utan använder det som det är. :) Det är alltså i trådar, men utan att det är spunnet. Ger jättelätta luftiga men varma plagg och är jättetrevligt att sticka med när man vant sig.

    SvaraRadera