lördag 31 december 2011

Favoriter 2011.

Grodprinsen började på en jättebra förskola där han trivs som fisken i vattnet.

Jag blev vikarierande redaktör för Miljöpartiet de grönas medlemstidning Grönt. Efter sex månader omvandlades det till en fast tjänst. Mycket roligt jobb.

Jag sökte till Språkkonsultprogrammet och kom in. Galet. Jätteroliga studier och hittills har jag tagit varenda litet poäng. Stort tycker jag.

Vi åkte till Riga, finaste Jämtland och Tallinn. Inte samtidigt men lika bra och fint alltihop.

Det blev kanske inte så väldigt mycket stickat. Men det göööör inget, som Grodan skulle ha sagt. Den stora favoriten under året var förstås Lisas roliga mönster Gratitude. Fyra stycken på raken blev det.

Nu ska jag lägga min lilla prins och sen ska jag och stora älsklingen avnjuta champagne, jordärtskockscheesecake med hummer och löjrom, rödtunga med champinjoner och karamelliserad rödlök och till efterrätt ett vackert hallonbröst med champagnegelé. Kanske bjussar jag på en bild av det sistnämnda om kameran råkar ligga nära till hands. Gott nytt år fina ni, vi ses 2012!

3 kommentarer:

  1. Låter som ett bra år och en fin nyårsfest!
    Hoppas att också 2012 blir ett bra år!

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar kväll och Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på nya året
    önskar en annan Söderbo

    SvaraRadera