torsdag 12 juli 2012

En växande Fellowship.

Äntligen är det semester. Jag har inte hunnit sticka så mycket som jag önskat de sista veckorna men min Fellowship (ravelrylänk) växer stadigt om än långsamt. Den är nu så pass stor att det är svårt att få till en vettig bild med den korta kabel jag har. Eftersom stickning får hänga med lite varstans föredrar jag ändå en kort kabel framför en längre. Tar mindre plats liksom. Det här är en riktigt rolig stickning så på sätt och vis är jag glad över att det inte går så fort fram. Ju långsammare jag stickar desto längre tid kan jag njuta av mönstret.

Så här ser min Fellowship ut nu när jag är framme vid del 9: Frodo.

3 kommentarer:

  1. Men då är du snart klar! Tyckte också att Felloship var rolig att sticka, nytt mönster i varje ledtråd gjorde att man inte kunde räkna ut i förväg hur den skulle se ut. Vad har du för garn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hittade jag vilket garn du använt! Låter fint med silke i garnet, en sommarsjal.

      Radera