torsdag 30 december 2010

Mössa Twisted Sister.

Syster yster ringde strax före jul och hade förfrusit öronen så illa att det blivit små sår. Hon frågade om lillasyster (dvs undertecknad) inte kunde ta och sticka henne en "fulmössa" och det kunde jag ju inte säga nej till. En måste ju vara rädd om sin storasysters stackars öron.
Hon ville ha en enkel svart mössa men något lite kul var jag ju tvungen att hitta på och så dök Twisted Sister upp i mitt sinne. En snurrig liten mössa till syrran. Jag ska förfina mönstret lite, men sen så ska jag försöka lägga upp det här på bloggen. Det är mycket simpelt, men lite roligare än en enkel rätstickad mössa.
Här får lilla mamsen stå modell, i motljus och allt. Så det kan bli.

Till: SysterYster.
Mönster: Eget hittepå, Twisted Sister.
Garn: Drops Nepal i svartaste svart. Det gick åt lite mindre än två nystan.
Stickor: En 40 cm lång 5 mm rundsticka (KnitPro) samt fyra st strumpstickor 5 mm (Vanliga träisar).

5 kommentarer:

  1. Det var en rolig mössa. En sådan blir din syster säkert glad över att få. Önskar dig ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Den ser fin ut. Vilken snäll syster du är.

    SvaraRadera
  3. Vill redan nu passa på att önska ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  4. Den hoppas jag hon blir glad för, den var supersnygg! KRAM

    SvaraRadera
  5. Roligt att ni gillade mössan! Jag ska ge mig på att sticka en till snart, och förhoppningsvis skriva ner mönstret. :)

    SvaraRadera