tisdag 14 december 2010

06 - Min dag.

Idag är det tisdag. På tisdagar brukar jag spendera förmiddagen med Louie och sen jobba på eftermiddagen. Men idag ska Louies pappa på begravning så jag ska vara hemma med Louie hela dagen.

Nu på förmiddagen ska vi leka. Och kanske städa lite om vi har lust. När lilleman sover middag tänkte jag krypa upp i soffan med min Calendula Cable Socks-stickning. Jag är nästan färdig med den första sockan och känner mig lite stressad över det här med julklappsstickningarna.

Klockan 14.30 ska jag försöka jonglera Louie och ett telefonmöte med min chef och eventsamordnaren på mitt jobb. Samtidigt. Jag hoppas att Pingu har tid att hjälpa mig.

Ikväll är det sista ridlektionen för terminen så framåt sen eftermiddag ska jag dra på mig långkalsonger och raggsockor och åka till stallet. Det är veckans andningspaus för mig.

När jag kommer hem så får jag se om Louie och pappan har lyckats ta sig till festen eller om Louie ligger och sussar sött i sin säng. Om de är hemma så hoppas jag på ett avsnitt Dexter tillsammans med älskling och lite sticktid innan det är dags att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar