onsdag 30 april 2014

Hemlispaket #4.


Jag har fått en sådant fin paket från min hemlis! Hen har verkligen tänkt till. Rooiboste som jag tycker så mycket om, och supergott ekologiskt snacks. Och garnet sedan... Ett nystan härligt Zauberball – där min hemlis särskilt har haft Dödergöks sockutmaning i åtanke – och så två nystan Sachenmeyer Baby Wool i en somrigt grön nyans. Det senare är också en ny bekantskap i min garnsamling och återigen måste jag lyfta fram hur roligt det är med dessa byten där jag får chansen att prova på både garn och färger som ligger lite utanför det jag vanligen ger mig på i garnaffären. Tack snälla hemlis. Och nu håller jag ju på att dö av nyfikenhet.... Vem ääääär du???

4 kommentarer:

  1. Det är jag som varit den hemliga!
    Så roligt att jag verkar ha valt rätt paket. Du har redan stickat så fina saker! Såå kul att se! Det blir liksom roligare att ge än att få när det blir så uppskattat. :)
    /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Äntligen får jag veta vem du är, som jag har undrat! Tack för att du har överraskat mig med så fina garner under de senaste månaderna. Stor kram till dig!

      Radera
  2. Hej världens bästa hemlis!
    Tack för alla fina paket du skickat! Är så himla sugen på att sätta igång att sticka socka nr 2. Men jag undrar lite, har du lagt upp en egen resåkant? Den ser ut att vara en tubular cast on?

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna! Det var riktigt roligt att skicka paket till dig! Kul att du är pepp på att sticka socka två. Jag gjorde en vanlig uppläggning, över två stickor som jag sedan fördelade på fyra.

    SvaraRadera