onsdag 7 maj 2014

Grått, grått, grått.


Man kan kanske inte anklaga mig för att ha gått bananas bland färgerna i hörnan med reagarner från Drops i garnaffären i går. Grått, grått, grått. Till mitt försvar vill jag säga att det inte fanns så många fina färger kvar av Baby Merino-garnet och jag gick faktiskt in i affären för att köpa grått sockgarn eftersom jag vill sticka mig ett par grå Kalajoki.

Som en del i Dödergöks sockutmaning ska jag testa på att sticka ett par sockor på magic loop så en 2,50 m.m. rundsticka fick följa med också. Men varför i hela fridens namn finns det inte Knit Pro-tippar mindre än 3.00 m.m.? Mycket irriterande.

1 kommentar:

  1. Är jag inte ute och cyklar så tror jag det beror på att vajern som man skruvar på stickan är 3 m.m.
    Så man får köpa fasta rundstickor.

    SvaraRadera