lördag 11 april 2015

3 color cashmere shawl.


Jag har ju förstås också stickat Joji Locatellis 3 color cashmere shawl. Det gick ju nästan inte att låta bli när jag såg alla fina exemplar runt om i stickosfären. Dessutom har jag fått någon slags restgarnsnoja och gör allt jag kan för att sticka av restgarnslagret framför att välja att köpa nytt, och då är ju detta ett perfekt projekt.


Grymt trevligt att sticka var det också. Jag har stickat min helt utan cashmere, men det blev ju bra ändå. Det beiga och turkosa är ekologiskt Semilla fino som har legat i garnskåpet i all evinnerlig oändlighet. Och det guldgula är Fleece artist kidazzle som blev över när jag stickade Rockefeller för flera år sedan. Det är verkligen en perfekt vår/sommar-sjal och jag har redan använt min massor. Jag är faktiskt lite sugen på att sticka en till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar