söndag 26 april 2015

På stickorna just nu.

För en gång skull monogamstickar jag inte, utan har i stället flera projekt i gång samtidigt. Först ut är ett par Hermiones everyday socks som jag stickar i Lana grossas sockgarn. En ny bekantskap för mig, men ganska trevligt att sticka med. Anledningen till att jag stickar just dess just nu är att de är ett av de gemensamma projekten i en knit-along-grupp som jag är med i på Facebook, och det är ju praktiskt att ha en sockstickning i väskan i händelse av plötslig tristess. 


Sen har jag precis stickat en (sjukt slarvig) provlapp till en Slanted sleeven, som jag också knit-alongar, på initiativ av Clara Falk som har startat en trevlig Facebookgrupp där vi som är med kan hjälpas åt för att klura ut det lite invecklade mönstret. 


Och så stickar jag vidare på min Royally striped. Jag använder Leinen los och Malabrigo sock. Jag vet inte riktigt varför jag drog igång det här projektet. Hysteriskt randigt (inte min grej), enbart rätstickning (inte min grej), inga finesser (inte heller min grej) och dessutom testar jag att sticka med karbonz (vilket visade sig vara – tada – inte min grej). Sammantaget en ganska tråkig stickning och jag är inte säker på att jag kommer att använda den särskilt mycket när jag väl blir klar. Men jag har inte heller hjärta att repa upp. Vem vet, jag kanske blir positivt överraskad när den lämnar stickorna. l


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar