lördag 8 oktober 2011

Gamla tider.

Sist när vi hade bästaste vännerna Tove och Erik här på middag och grodprinsbus fick jag så roliga små presenter som de hade fyndat på loppis.
Skönt att de redan på framsidan berättar att det är mamma som ska sticka, så ingen stackars förvirrad pappa råkar göra bort sig genom att ta fram stickorna.
Det är mamma som ska sticka, men ett och annat mönster passar både "pojke och flicka". Skönt, så att en slipper göra bort sig även där tänker jag. Tänk om jag skulle råka sticka ett "jumperset för små damer" till Grodprinsen. Eller en "pojkcardigan för lek och skolarbete" till Bonuspinglan. Jo men ni hör ju. Det skulle kunna bli hur pinsamt som helst. Notera förresten: "sportgarnityr". Fantastiskt litet ord, varför använder vi inte det oftare?

P.S. Tack alla feminister. Åh, vad jag älskar er.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha... Nu fick jag mig ett gott skratt och sportgarnityr är ju ett väldigt bra ord.
    //jonna d

    SvaraRadera
  2. Det enda som fattas på den lille gossen i sportgarnityret är ett par långfärdsskridskor, eller, ja typ vad det nu heter, såna där grillor som dom har dom som åker massor av varv runt, runt

    SvaraRadera