måndag 31 oktober 2011

Sockgarnsbyte.

Jag har fått mitt paket i sockgarnsbytet. Fyra nystan raggsocksgarn från Svarta Fåret. Tyvärr råkade sambon kasta kuvertet innan jag hann kika efter om det stod någon avsändare så jag vet inte riktigt vem som har skickat det. Tack snälla, vem du nu än är!

Vi får se vad det blir av garnet. Två av nystanen är lila och jag har lite svårt för just lila. Ingen favoritfärg direkt. Antingen får jag sticka en present eller så kanske de får vandra vidare i något annat byte eller så. De rosa nystanen är gulliga och ska bli raggsockor åt barnen har jag tänkt.

Jag har själv inte skickat iväg mitt paket än, men inköpen är klara så det sker nog vilken dag som helst.

3 kommentarer:

  1. Det är det som lite av "finessen" med bytena(?) om det skulle vara något som man inte är jätteförtjust i så finns ju möjligheten att byta det vidare. Sen kan det bli som i mitt fall, jag fick sockgarn i färger som jag inte skulle ha köpt själv men tokgillar det nu. För att inte tala om det garnet jag vann hos Dig!! (Jag hade nog hållt i det i affären men det hade nog inte fått följa med mig hem....) Sen kom det hem till mig (via dig) och blev en sjal. Sjalen blev klar jul/aug och har varit på nästan varje dag sedan dess!

    SvaraRadera
  2. Det var synd att du inte gillade den lila färgen, hoppas den går att sticka med ändå :)

    Det låg lite mer i paketet.. hoppas det inte blev slängt också!

    //Anna

    SvaraRadera
  3. Anna: Det är klart att de går att sticka med ändå! Lite av tjusningen med hemliga paket är ju att man tvingas tänka lite i nya banor. Menade inte alls att låta så negativ som jag gjorde. Det låg fina knappar i paketet också, men de hade min lilla son lagt vantarna på just när kameran åkte fram. Han älskar knappar. :-) Tack snälla!

    Otaliga projekt: Du har så rätt! Jag ska titta in hos dig och se om jag lyckas hitta sjalen du stickat.

    SvaraRadera