lördag 31 mars 2012

Godmorgon.

Jaha, så har ytterligare en månad av 2012 passerat. Ja, nästan i alla fall. Nyårslöftena är uppfyllda endast till hälften denna månad.

Jag lyckades slutföra en stickning, January cable socks, ett eget litet hittepå till sockmönster.

Tyvärr lyckades jag också shoppa lite kläder. Inga stora utsvävningar dock: underkläder och en bikini. Min förra bikini har jag haft i fem år och förra sommaren sjöng den verkligen på sista versen. Jag börjar simskola med Grodprinsen om någon vecka och det är ju trevligt om jag slipper flasha mina behag för de andra föräldrarna.

På måndag väntar en gigantisk tenta i Svenska språkets struktur. Tyvärr är jag inte helt säker på att det kommer att gå vägen för min del. Det har varit mycket vabbande och sjukdomar under våren så jag har missat en del föreläsningar och inte haft så mycket tid till att sitta med näsan i böckerna. Den här sista veckan hade jag avsatt helt till tentaplugg, men sjukdomarna och eländet ville inte riktigt hålla sig borta nu heller. Nåja, jag pluggar på in i det sista och tänker att inget plugg är gjort i onödan. Ju mer jag pluggar nu desto lättare blir det att plugga till en eventuell omtenta sedan. Och man vet ju aldrig, kanske har jag tur med frågorna på måndag...

2 kommentarer:

  1. Även här har jag haft sjuka barn som i över fem veckor har turats om att vara hemma. Sen lyckades de friskna till lite och hann gå i skolan i EN vecka - innan påsklovet började- som varar i två veckor!
    Jag håller tummarna för att du klarar tentan!
    Snygga sockor i förra inlägget!
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Du ska väl inte ha tankarna på omtentan redan! :-)
    Lycka till! Du tar den i första försöket!

    SvaraRadera