torsdag 9 augusti 2012

FO – Fellowship.





Det här är något så piffigt som ett tidsinställt inlägg. Själv är jag i Skåne, så småningom på väg mot Köpenhamn. Kanske kommer det ett litet vykort därifrån om jag har tillgång till sånt där internet på hotellet.

Det här är resultatet av mysteriestickningen Fellowship (Ravelrylänk), som för mig inte blev så mycket utav ett mysterium eftersom jag hoppade på ganska så sent. Riktigt rolig stickning även om jag är mest förtjust i de första "ledtrådarna". Lite liten blev den, men efter blockning helt okej (och jag är medveten om att det kanske inte är tänkt att den ska blockas med spetsar men nu blev det så).

Garnet heter Silla och består av 70 procent ull och 30 procent mullbärssilke. Färgen tycker jag passar alldeles ypperligt till en sjal inspirerad av Tolkiens fantastiska värld. 86 gram gick det åt. Jag minns inte vilken stickstorlek jag använde, tyvärr. Jag borde verkligen bli bättre på att anteckna sådana saker.

4 kommentarer:

  1. Åh, den är jättefin! Jag har funderat på att också sticka den. Jag ska nog göra det nu när jag ser hur fin din blev :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Och så snygg färg, passar jättebra.

    SvaraRadera