lördag 25 augusti 2012

Stickfadäs.

I går var det efit-dag och jag hade tänkt att jag skulle vara med. Nu föll det sig så olyckligt att vi hade personaldag på jobbet. Personaldagen i sig var både trevlig och givande men den gjorde sig inte så bra på bild. Det hade blivit, minst sagt, lite enformigt.

Nåväl, det bästa med heldagsmöten där jag själv inte behöver göra så mycket mer än lyssna och lära är att jag ju kan sticka samtidigt som jag "jobbar".Det brukar gå ganska bra men i går råkade jag ut för en liten fadäs i form av ett flyende garnnystan. Ett hundratal personer fick den äran att beskåda ett litet orange nystan Colinette Jitterbug lämna mitt knä och rulla längs mittengången (som givetvis sluttade en smula för att hjälpa nystanet på traven) just när dagens inledande pass, som leddes av min chef, tog sin början. Min snälla chef tog det dock med fattning och hjälpte nystanet tillbaka till en smått generad stickerska, ackompanjerd av spridda fniss från publiken.

Resten av dagen avlöpte utan liknande bekymmer och jag hann sticka färdigt mina Pomatomus. Jag ska bara tråckla lite trådar och sen är de redo för bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar