onsdag 5 februari 2014

Inte på god fot med stickgudarna.



I går hade jag lite oaktsamt tillfälligt placerat min Emelie i sängen medan jag la Skrotungen. När han väl hade somnat och jag skulle plocka upp stickningen igen lyckades jag på något sätt ha av den ena ändstickan. "Knäpp" sa det och stickan fanns ej längre mer.

Inget ont som inte för något gott med sig. Nu var jag ju tvungen att lägga en beställning på nya ändstickor i rätt storlek för att kunna sticka färdigt min Emelie. Och då kunde jag ju passa på att beställa ett och annat till min hemliskompis. Som jag inte tror läser min blogg. Och jo, det kanske slank ner ett och annat nystan till mig själv också. Dessutom, i väntan på leverans, ägnar jag lite tid åt mina Reykjavik som alldeles snart är färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar