lördag 22 februari 2014

På stickorna.


Jag stickar frenetiskt, på min Emelie och på ett par Great Weekend Mitts. Jag vill så gärna sätta stickorna i garnet ovan men har lovat mig själv att sticka färdigt det jag håller på med först. Men sen så, ska smidda planer sättas i verket. Bland annat ska det roströda tweedgarnet bli en Baby Owl Yoke Cardigan till familjens yngste medlem. Det senapsgula lacegarnet ska bli en Haruni, till mig själv (och till min svarta skinnjacka :-)). Och det grafitgråa sockgarnet ska kanske bli en liten hemlis till min hemlis. Den där Emelien sjunger för övrigt på sista ärmen. Mitt största aber just nu är knappar, som så ofta. Jag vill ha mörka träknappar men tycks inte hitta några i rätt storlek (12-13 m.m.). Tips mottages tacksamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar