fredag 26 december 2014

En liten julhälsning.

God jul kära stickvänner! Här har julen varit lite uppochner av diverse olika anledningar, men det har inte hindrat oss från att moffa julgodis och öppna klappar. 

Jag tror att jag fick den kanske finaste julklappen av dem alla: ett presentkort på ohemult mycket pengar på min lokala garnbutik, Litet nystan. Oj, vad jag längtar tills de har öppet igen så jag kan få gå och klappa och klämma (och köpa!). 

Och kylan är ju äntligen här. När man har begåvats med en liten som hellre vill bli buren än att åka vagn så får man bylsa på sig det man hittar i gömmorna. Här har vi inte mindre än tre hemstickade sjalar på oss. Den som fick äran att hamna ytterst är Stephen Wests Rockefeller. Och på huvudet har jag mössan Mont Royal.


Och så köpte jag ju en tidig julklapp till mig själv: medlemskap i Koftans och Eddys sjalar och andra halsnödvändigheter. Och det första paketet var så fiiiint.


För att inte tala om innehållet. Jag längtar tills den sista julklappsstickningen är klar (jo, den har inte lämnat stickorna än) så att jag kan få lägga upp till den första sjalen. Garnet är fullkomligt ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar