tisdag 9 december 2014

Koft-skiss.

Jag är med i Stickameras och Dödergöks koft-KAL. Jag ligger hopplöst efter och kommer så göra tills julklappsstickningarna är klara men nu har jag i alla fall skissat och mätt lite. Jag är ju då rakt ingen konstnär, men på ett ungefär tänker jag mig att den ska se ut så här:


Jag har, ända sedan jag gick med i KAL:en, tänkt mig en version av den här koftan, som jag stickade för flera år sedan men som aldrig satt riktigt bra. Fast jag ville ha panel på bara ena sidan och kanske spets. Eller flätor. Eller spets. Eller kanske flätor och spets. Och så ville jag ha knappkanten lite åt sidan. Och trekvartsärm, för jag går ändå och drar upp ärmarna hela tiden.

Och då blev det så här. Och nu tänker jag att knappkanten kanske ändå ska vara mitt på. För att det kanske blir snyggast så. Åh, alla dessa val!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar