söndag 18 januari 2015

Jäkla garn.


Donegal Tweed är då rakt inte ett garn för mig. Fy tusan så sur jag är på det här jäkla garnet. Under tiden jag har stickat min KAL-kofta har garnet gått av sju (!!) gånger. Jag stickar ganska hårt så jag har tänkt att det är mitt eget fel, att jag inte är tillräckligt försiktig. Droppen var när jag precis stickat färdigt knäppkanten och ska rätta till den lite vid provning och garnet går av – i avmaskningen! Jag drar alltså lite, lite (med betoning på lite) i kanten och garnet ger sig. Nä, något mer stickat i Dongeal Tweed blir det icke. Synd på ett så fint garn.

Nu ligger koftan i blöt. Den skulle egentligen få fickor också men nu vet ej tusan. Jag har i och för sig nästan ett helt nystan kvar men sticklusten är en liten smula bortblåst kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar