fredag 2 januari 2015

Stickameras koft-KAL: provlapp.

Ja, inte kan jag anklagas för att vara snabb i starten direkt. Men nu är jag i alla fall igång. Jag har skissat upp min kofta, valt garn, valt garn igen, ändrat lite i skissen, stickat provlapp, och faktiskt stickat en hel del på oket. 

Garnet är Donegal Tweed från Litet nystan, i en jättefin grafitgrå nyans. Jag stickar den på 3,75 m.m. KnitPro, rundsticka förstås. Hittills har jag haft av garnet två gånger, hamnat snett med raglan en gång och fått peta upp sju varv samt fått tänka om gällande flätorna som jag har på ena framstycket. Men jag tror att det kan bli bra, så småningom, haha.

Det luriga med garnet är att det drar ihop sig väldigt mycket i vatten så det är svårt att prova under resans gång. Jag får helt enkelt hoppas att jag har haft tungan rätt i mun när jag räknat.

Jag tänker att det vore fint att hinna färdigt innan 31 januari. Vi får väl se hur pass mycket jag hinner och orkar ligga i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar