onsdag 17 november 2010

Just nu.

Två av mina garngalej-compadres har blivit med stickblogg. Titta in till dem och säg hej! Elina hittar du här och Linnea huserar här.

Jag är nästan färdig med den första ärmen på min Smocked Cable Coat. Lång möteseftermiddag på jobbet gör att jag har goda förhoppningar om att snart vara klar och kanske till och med hinna börja på ärm nummer två. Tänker förresten att det är skönt att en inte är bläckfisk. Två armar är tillräckligt långtråkigt.

Jag tror att jag har bestämt mig för vännens halvvantar. En kortare variant av de där finingarna som Anta tipsade om för ett par veckor sedan. De med fläta som Clara stickar har designat. Om vännen tittar in här får hon gärna kika och se vad hon tycker. Och protestera om de inte faller henne i smaken förstås.


3 kommentarer:

  1. Gör dom dom är så otroligt snygga och roliga att sticka enkelt mönster så det går undan när man stickar dom. Jag är helt såld på dom och det är det fler som är så fort nån får syn på dom så får jag beställningar. Lycka till Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Vännen säger: -YES! Du är helt rätt ute! ME LÖÖÖÖV!

    Så snygga precis sådär lagom som jag gillar!

    Du är bäst gumman! <3

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra saker du har stickat !!!
    Roligt att du är med i min utlottning. Lycka till !!

    // Eva

    SvaraRadera