torsdag 27 januari 2011

31 små korta.

Det är fortfarande krigszon här i magsjukeland, men jag är *peppar,peppar* fortfarande frisk. Har inte stickat många varv dock så för att liva upp lite här har jag snott den här:

1. Var är din mobiltelefon? På nattygsbordet.
2. Var är din andra hälft? I duschen.
3. Ditt hår? Läskigt smutsigt.
4. Din mamma? Finaste drottningmodern och älskade mormor.
5. Din pappa? Pappsen och älskade morfar.
6. Det bästa du vet? Frisk.
7. Din dröm i natt? Minns ej.
8. Din dröm/ditt mål? Att komma på vad jag faktiskt vill bli och sen plugga lite.
9. Rummet du är i? Vardagsrummet. Krigszon.
10. Din hobby? Sticka.
11. Din skräck? Döden. Livrädd faktiskt. Hu.
12. Var vill du vara om sex år? Då vill jag gärna ha en examen och ganska så nyligen ha fått ett nytt, spännande och välbetalt jobb. :)
13. Var var du igår kväll? Hemma.
14. Vad är du inte? En sån där tjej som sminkar sig och fixar håret varje morgon.
15. En sak du önskar dig? Friska magar tack.
16. Var du växte upp? Kjula, Eskilstuna.
17. Det senaste du gjorde? Gav minstingen en smörgås.
18. Dina kläder? Tajts och t-shirt, svarta. I behov av tvättmaskin.
19. Din tv? Jättestor. Inte mitt val.
20. Ditt/dina husdjur? Inga tyvärr. Saknar hund.
21. Din dator? Mac.
22. Ditt humör? Något frustrerad.
23. Saknar någon? Nej, inte akut just idag.
24. Din bil? Nej.
25. Något du inte har på dig? Strumpor. Det borde jag ändra på.
26. Favoritaffär? Syster Lycklig.
27. Din sommar? Ser jag fram emot.
28. Älskar någon? Såklart! Allra mest lillhjärtat, bonuspinglan och sambon.
29. Favoritfärg? Svart. Och Grön.
30. När skrattade du senast? Igår. När vi tittade på Californication.
31. När grät du senast? Igår. I en liten blöt hög på köksgolvet i panikkänslan "Vi kommer för evigt att vara en magsjuk familj, det här kommer aldrig att gå över". Jag blir lite sån ibland.

3 kommentarer: