onsdag 5 januari 2011

Oups...

Jag var tvungen att titta in på min LYS, litet nystan, igår eftersom jag saknade strumpisar i den storlek jag behövde för att kunna påbörja mina Seed Stitch Socks. Jag skulle bara köpa strumpisar. Inte ens titta åt garnerna hade jag tänkt. Men så var det lite kö i butiken och då var jag ju nästan tvungen att ta ett litet varv och klämma och känna lite. Och där, i en korg precis vid kassan låg det här...Givetvis helt oemotståndligt vackert. 800 meter fantastiska rosa nyanser som bara väntade på att just jag skulle lägga fingrarna på det och falla handlöst. "Jag vill bli en sjal", sa Garnet. Och inte kan man neka ett sånt vackert garn att själv få avgöra sitt livsöde. Så det fick såklart följa med hem. Garnet är handmålat av litet nystans mamma. Och faktiskt ännu lite mer rosa än vad bilden visar.

5 kommentarer:

  1. Även om du varit jätteduktig och INTE gått ett varv i affären så hade du stött på detta garn eftersom det låg vid kassan. Så detta var helt rätt och en sak som bara måste ske! Lite extra klappgarn MÅSTE man ha!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att man måste förbarma sig över nystanen som ropar på en! Det blir en härlig sjal av det underbara garnet.

    SvaraRadera
  3. Wow vilken färg. Jättefint garn. Det är alltså inte bara jag som råkar ut för talande garn... det känns bra att veta ;)

    SvaraRadera
  4. Riktigt fint garn, förstår att det fick lov att följa med hem... :)

    SvaraRadera